Scriu despre acestea deoarece am vazut niste frames of mind general caracteristice celor doua categorii.

Imi amintesc perioada in care mergeam la interviuri – mentalitatea persoanei supuse la presiunile pentru excelenta si apoi de perioada cat am fost angajata.  Problemele cu care ma confruntam precum si raspunsul meu emotional la acestea. Unul marii diferentiatori intre mine cea de atunci si eu cea de acum este perspectiva si modul cum plasam importanta asupra anumitor aspecte.

Diferenta 1: RASPUNSUL EMOTIONAL

Si mai explicit, raspunsul emotional in raport cu importanta stimulului.

De exemplu, pe vremea cand eram angajata ma suparam foarte tare pentru ca nu gaseam in calculator fisierele care imi erau necesare si consideram ca este datoria angajatorului sa imi scrie pe ecran un biletel cu calea de a ajunge la un document sau altul. Ma suparam daca vreun client hotara sa amane orele de training. Nu observam ca acest lucru era facut din motive obiective si urgente majore, si nu intelegeam ca este mai important sa imi pastrez relatia cu el – viziune de termen lung, decat sa incasez sumele – viziune dezavantajoasa, de termen scurt.  Lucruri minore erau pentru mine de importanta majora.

Diferenta 2: THE LOCUS OF CONTROL

Locusul de control este o expectanţă generalizată (Rotter, 1966) cu privire la posibilitatea de a atinge obiectivele şi ţelurile dorite. Este gradul în care individul atribuie comportamentului său o cauzalitate externă (factorii de mediu) sau o cauzalitate internă (propriile decizii).
Vedeti articolul meu pe aceasta tema: The locus of control
Ca angajat, privirea mea ere mereu indreptata in exterior – spre cine parea sa imi faca viata mai usoara sau mai grea. Nici nu imi dadea prin cap ca EU POT FI MOTORUL a ceea ce se intampla, sau ca IMI POT ALEGE RASPUNSURILE.
Vezi o diferență după ce participi la seminarul online gratuit Fluent în 4 luni.
2
Diferenta 3: VIZIUNEA
Angajatorii sunt in permanenta cautare  de  mijloace pentru a crea un mediu de lucru cat mai favorabil:  catering, teambuilding,  cadouri de Craciun, etc.
Angajatorii au viziunea de ansamblu a afacerii, incotro se indreapta ea, actiunile cele mai importante in raport cu scopurile. Daca firma sta bine financiar, toti angajatii o duc bine, daca nu dozezi resursele, toti pot fi in pericol sa isi piarda joburile.
In privinta angajatilor,  lucrurile pe care le simti si le vezi ca angajator in domeniul trainingului sunt ca tu adopti o persoana careia ii vei plati toate taxele. La 1.000 lei net, compania plăteşte circa 800 de lei la stat pentru toate taxele şi impozitele aferente atât angajatului, cât şi angajatorului. Asigurări de sănătate, pensie, şomaj, impozit pe venit, asigurări sociale. Se adună toate şi sunt foarte mari, România fiind una dintre „campioanele” europene în domeniu, în ciuda impozitului pe venit în cotă unică şi destul de mică.
Vezi deci ca adopti o persoana pe care o dezvolti profesional si personal prin traininguri si cursuri, careia ii oferi deschidere spre interactiuni sociale vaste la nivelul cel mai inalt, careia ii oferi un mediu FUN. Eu, ca angajat nu am vazut niciodata lucrurile acestea.
Ca angajator, vezi compania ca pe o comunitate si un ecosistem.
Tot ce am vazut a fost: cursuri amanate pe care nu imi incasam plata si pe care as fi vrut sa incasez plata anyway cel putin de la firma (adica vroiam salariu mai mare decat banii pe care ii aduceam in firma, fara a fi constienta de taxele imense pe care le mai plateau pentru mine, in plus fata de salariul meu) sedinte de dezvoltare profesionala foarte stresante, sedinte de planning plictisitoare, colege care imi faceau instructajul si se considerau superioare din cauza asta – perceptie complet iluzorie – team-buildinguri in care as fi preferat sa stau linistita in camera si sa citesc.
Ca angajat, am vazut compania ca pe o masinarie si un camp de batalie.
Diferenta 4:VIZIUNE, MISIUNE, VALORI
 Ca angajator, ai ajuns la un grad de maturizare la care vezi necesitatea absoluta a procedurilor interne a definirii directiei si modului de interactiune cu clientii.
Iti definesti valorile, misiunea si viziunea printr-o munca indelungata pana cand ajungi la o viziune unitara, apoi incepi munca de a-i inspira pe angajati avand ca guidelines aceasta viziune, misiune si valori ale companiei cu rol de a crea un sentiment de unitate precum si standarde de lucru cat mai eficiente si de calitate.
Motivatia mea imi izvoraste din misiunea de a-mi promova viziunea si valorile in comunicare.
Ca angajat esti in procesul de asimilare a unor comportamente optime in acord cu acestea trei, si nu iti ia putin timp.  Esti centrat pe activitatile imediate care iti iau extrem de mult timp – uneori cat sa iti ignori chiar fericirea personala stie ca daca nu esti fericit acasa nu esti fericit nici la lucru. Angajatorul iti cere sa iti dozezi eforturile si sa iti prioritizezi activitatile. Dar ca angajat esti motivat de teama de a nu fi luat la ochi de sef – deci stai peste program, de teama de a nu-ti pierde jobul, de teama de a nu iti primi salariul la timp.
Motivatia iti vine din teama.
Angajati sau angajatori e bine sa intelegem ca jobul nu este un rau necesar incoronat de resentimante fata de opresori – superiori sau colegi recalcitranti, ci trebuie sa fie un loc unde te simti bine, unde inveti, te dezvolti, ai o vedere de ansamblu a ce inseamna acel job pe calea evolutiei tale. Ca angajat, daca ai primit o pozitie de trainer intr-o firma de training, ar trebui sa intelegi ca este o pozitie care iti poate relansa intreaga cariera si care te-a adus acolo unde multi manageri isi doresc sa ajunga.
 Invata sa vezi avantajele.
Reclame