Unul dintre multiplele roluri ale unui manager este sa inspire viziunea sa si celorlalti. Altfel, ce rezulta este o stare de letargie, neconcordanta, neincredere.

In procesul de a gasi solutii optime un bun manager descopera repede ca cele mai simple modalitati de management sunt imputernicirea si alinierea: doua instrumente infailibile si perfect naturale de interactiune cu angajatii deoarece implica toate dimensiunile lor psihologic. Managerul trebuie sa devina un far si nu un judecator, un model si nu un critic. Astfel, el:

  • va expune cele mai bune modalitati de lucru,
  • va oferi procedurile pentru alinierea cu aceste modalitati si
  • va imputernici angajatii sa rezolve o gama variata de sarcini

M-am gandit deasemenea sa notez cateva dintre intrebarile care ajuta la organizarea activitatilor unei firme si sa vi le pun la dispozitie:

  1. Care sunt persoanele cele mai experimentate sau cele care aduc cel mai mare plus de valoare in echipa?
  2. Care sunt slabiciunile individuale si colective (ale echipei) si cum pot grupa lucrul astfel incat pregatirea si cunostintele unor angajati sa contrabalanseze slabiciunile si lipsurile altora? (rapiditate, productivitate, organizare, comunicare)
  3. Unde avem costurile cele mai mari si ce putem face pentru a eficientiza aria respectiva? Care  sunt cauzele costurilor crescute?
  4. Isi cunosc oamenii job description-ul si obiectivele? Daca nu ce s-a intamplat din aceasta cauza? Ce proiecte au fost afectate? Ce activitati au fost sau sunt incetinite? Cand sunt incetinite, ce se intampla? (Ce costuri cresc?)
  5. Ce oportunitati de dezvoltare a abilitatilor angajatilor pot accesa? Ce oportunitati interne pot crea?
  6. Ce slabiciuni se pot transforma in amenintari ale activitatii?
  7. Cum pot ajuta angajatii sa lucreze cu entuziasm si sa se simta motivati?
  8. Sunt procedurile bine puse la punct?
  9. Angajatii cunosc procedurile si standardele de lucru? Cat de des le-am reaminit aceste standarde de referinta?
  10. Cum se reflecta procedurile (sau lipsa lor) in profitabilitate? (check cu intrebari probatorii: cum, ce, cand, cine, unde si ce se va intampla?)
  11. S-a plans pana acum cineva de lipsa lor? Cine?

NOTA: un manager stie ca lipsa procedurilor duce la dezorientare si erori: angajatii uita sa faca lucruri importante, costurile cresc, clientii devin nefericiti si eficacitatea scade. Bineinteles, totul se repercuteaza asupra credibilitatii si imaginii firmei.

Intrebari pentru echipele de vanzari:

  1.  Cate vanzari trebuie sa facem (sumele target) pentru mentinerea pe nivelul actual si cate pentru cresterea profitului?
  2. Ce se intampla daca oamenii nu vand?
  3. Care este valoarea diferentei dintre cat se vinde in prezent si cat s-ar dori pentru bonusare optima?
  4. Cat costa pierderea unui client?
  5. Care este rata de retentie a clientilor si cum se face follow-up-ul?

PERSONAL:

  1. Cum ii pot inspira si motiva pe ceilalti? Cum motivez oamenii de vanzari? Am tendinta sa ii controlez sau sa ii motivez?
  2. Cat ma costa nealinierea lor la obiectivele companiei?
  3. Ce inseamna pentru angajatii mei posturile pe care le ocupa: Bani? Viziune? Sens? Competitie?
  4. Cum pot inspira lucrul in echipa (bonusuri pentru performanta colectiva, recunoasterea publica a meritelor membrilor echipei)
  5. Ce activitati imi dezvolta spiritul de lider?
  6. Cum pot trezi entuziasmul la locul de munca?
  7. Pot fi mai profesionist decat acum? Sub ce aspecte (comunicare, cunostinte, atitudine, reactii in situatii presante)?  Unde gasesc oameni care sa ma inspire in dezvoltarea aspectelor dorite?
  8. Deci daca esti in proces de dezvoltare a abilitatilor tale practice aceste simple intrebari  puterea de a te pozitiona ca lider, de a-ti crea o imagine fluenta asupra activitatilor si se va reflecta indubitabil si neintarziat in bunastarea ta economica.
Reclame