Pentru unii oameni banii reprezinta abundenta, pentru alții un „rau necesar”. In jurul banilor apar sentimente puternice, in legatura cu banii aparut de-a lungul secolelor nenumarate prejudecati si conceptii.

Gandim ca banii sunt RAI iar DUMNEZEU, BUN. Prin urmare, BANII si DUMNEZEU nu merg impreuna. RELATIE INVERS PROPORTIONALA.

Ce rezulta 1: Ne este greu sa luam bani pentru ceva bun. Binele si banii  nu trebuie sa mearga mana in mana.  Datorita relatiei invers proportionale, daca ceva este valoros in sine, sub aspect banesc valoarea sa ar fi mai mica si trebuie dobandit natural, fara sa platim pentru el.

Ce rezulta 2: Castigurile mici se duc spre meseriile care aduc cea mai mare plus valoare: profesorii, medicii, cercetatorii și unii oameni care aduc multă plus valoare fără să ceară mai nimic în schimb.

Castigurile mari se duc la: dansatoarele la bara, lautari, instructorii de sex.

Savantul singuratic care cauta un remediu pentru cancer sau SIDA trebuie sa cerseasca bani, in timp ce persoana care scrie o carte despre noile pozitii pentru sex si sustine seminarii la sfarsitul saptamanii se imbogateste.Persoanele care isi aleg vocatiile cele mai inalte, trebuie sa fie platite cel mai putin.

Numai preotii au gasit solutia:  imbogatesc pe altcineva – adica pe Dumnezeu. 

Iubim banii dar credem ca ei sustin ce este rau. Profitul este „rusinos” si cei care fac bani, cu siguranta sunt corupti si au afaceri „murdare”. Daca o persoana face fapte de caritate, alergand sa colecteze bani pentru asta,  majoritatea gandesc ca pe undeva tot isi trage ceva pentru sine, nu poate sa lucreze gratis, deci este un om ascuns sau rau.

Un om bun care face cu adevarat ceva in folosul comunitatii devine rau in imaginatia celor care nu se implica niciodata in asemenea actiuni – iar acestia sunt multi.

Astfel societatea se ghideaza in mod absurd dupa un dublu standard si devine complet scindata in evaluari. Din aceste atitudini opuse ar rezulta ca actele de caritate nu ar trebui sa existe, medicii nu ar trebui sa castige, profesorii ar trebui sa ofere lectii gratuite sau extrem de ieftine, toti ar trebui sa se abtina de la a face bani pentru ca altfel este rau.

Chiar si cel care ne angajeaza este un bogat nepasator si avid dupa bani si care nu se gandeste sa ne plateasca si pe noi mai mult – noi cei neavizi dupa bani.

Multi gandesc si spun ca mai degraba ai muri de foame decat sa obtina un „profit rusinos”-  dar daca in schimbul unui mic serviciu, sunt platiti generos, inima le tresalta de bucurie si nu s-ar simti ca niste impostori.

Suferim ca nu-i avem dar ii si respingem. Gandul nostru despre bani (ca sunt rai) actioneaza in contradictie cu experienta noastra (ce bine este sa ai bani!) In plus mai si simtim ca nu sunt destui!! Cum putem trai cu aceasta imagine neclara despre bani, cu aceste ambivalente?

Si mai important decat tot, cum ne putem schimba modul de a gandi depre bani?

Gandurile noastre despre bani sunt impinse in lume prin cuvinte. Cuvintele sunt urmate de actiune si aduc rezultate in functie de cum sunt primite de ceilalti. In acest mod au aparut toate obiectele de care suntem inconjurati. Cineva a avut o idee, a vorbit despre ea iar cine a „rezonat” cu ideea sa a contribuit pentru a o transforma in realitate.

Astfel ca daca nu ne schimbam gandurile despre bani, o sa ramanem rupti de realitate in aceasta ambivalenta auto-creata ca ne dau confort si implinirea viselor, ii vrem – dar ei ne corup, sunt rai,  nu avem voie sa primim bani pentru idealul nostru.

Una dintre metodele de a scapa de relatia defectuoasa cu banii este antreprenoriatul. Experienta antreprenoriala te ajuta sa te impaci incet incet cu banii, sa ii dai altora chiar si cand aproape ca nu ai pentru tine, si gradual incepi sa simti ca ii meriti si te impaci cu ei.

O alta metoda de a te impaca cu banii este caritatea. Actele de caritate savarsite in mod regulat te ajuta sa te impaci cu banii pentru ca stii ca doar daca ajung in mainile tale vor putea ajunge apoi la cei care au nevoie de ei.

Daca ati gasit si alte metode, va rog sa le impartasiti aici pentru ca si altii sa va inteleaga experienta si sa invete din ea.

Reclame