marketing

“Un loss leader” este in termenii strategiilor de vanzare, o politica de pret aplicata unui produs prin care produsul sau serviciul respectiv este vandut  in mod vizibil sub pretul de piata sau sub marginea de profit, dar nu in mod necesar sub costuri.

Acesta este folosit pentru a stimula indirect vanzarile pentru alte categorii de produse si servicii.

Este denumit deci “leader” (conducator) deoarece “conduce” spre alte vanzari. Pentru ca aceasta strategie de pricing sa functioneze, cumparatorii ar trebui sa stie preturile practicate pe piata si sa perceapa avantajul evident al achizitionarii unui loss leader.  In acelasi timp, este necesar ca perioada ofertei cat si cantitatea achizitionata sa fie limitate si in cazul produselor FMCG, sa fie plasat strategic in suprafata comerciala. Retailerul insa isi asuma riscul ca vizitatorii sa achizitioneze numai acel produs fara a cumpara si alte produse sau sa cumpere in bulk (ceea ce poate invalida efectul preconizat al strategiei). Un exemplu de strategie prin loss leaders este strategia de marketing a LIDL pe care o cunoasteti probabil si care bineinteles si-a dovedit succesul considerabil.

Pentru produsele perisabile aceasta strategie aduce  evident mai mult decat pierderea completa a produsului – ca de exemplu cosul de vanzare accelerata Mega Image.

Pentru provideri de training ca Accesis, aceasta strategie poate fi aplicata numai in cazul in care informatia din cadrul cursului  sau training-ului este comprimata temporal si esentializata iar cumparatorii trebuie facuti constienti de faptul ca scopul final al urmarii unui astfel de curs se schimba din modificarea unui comportament, asa cum este el in varianta lunga, intr-un review, reactualizare de informatie sau update cu noi informatii care circula la nivel international.

Se poate și free: participă la seminarul online gratuit Fluent în 4 luni.

2

Strategia loss leader atrage cu siguranta atentia deoarece provoaca o scadere implicita a volumului de vanzari la providerii unde produsul are preturile mai ridicate. Dezbaterile aduc in discutie faptul ca strategia loss leader induce o spirala descendenta pe politica de preturi locala fapt ce va avea efect negativ  asupra pietei.  Acest lucru tensioneaza relatiile si asa tensionate intre competitori iar comentariile cu privire la calitatea produsului sau serviciului nu intarzie sa apara.

images

Specialistii afirma ca un alt efect este faptul ca fluxul de cumparatori devine dependent de acest tip de relatie cu providerul si tind sa nu mai revina in cazul in care o perioada lunga nu au acces la discounturi.

Retalierii insa, in functie de comportamentul predominant al cumparatorilor,  trebuie sa analizeze efectele in timp ale acestei politici de marketing, analizand impactul asupra profitului.

Discutia se poate extinde prin analiza variantei si mai agresive – cea a dumping-ului  – si care poate avea, pe termen scurt impact la nivel national si poate cere interventia statului pentru reglare si rebalansare.

Mai multe pe site-ul http://www.accesis.ro

Reclame