Positive Thinking Word Cloud Concept„Prima intrebare: puteti descrie in unul – doua cuvinte ce va doriti cel mai mult pentru copiii dvs?
Daca raspundeti ca miile de parinti care au fost intervievati: „fericire”, „incredere”, „multumire”, „implinire”, „echilibru”, „bunatate”, „satisfactie”, „iubire”, inseamna ca bunastarea este ce doriti cu prioritate pentru copilul dvs.

A doua intrebare: in unul-doua cuvinte, spuneti-ne ce invata copiii la scoala?
Daca aveti aceeasi opinie cu a altor parinti atunci ati raspuns: „matematica”, „biologie”, „sa asculte”, „sa aiba succes”,  „sa treaca testele”, „disciplina”, „cum sa gandeasca” „sunt instruiti” etc. aceasta inseamna ca in scoli se invata abilitati tehnice si cunostinte necesare muncii stiintifice si de cercetare.”

Astfel suna un citat din cartea lui Seligman: „Flourish: A Visionary New Understanding of Happiness and Well-Being

Puteti remarca faptul ca intre cele doua liste nu exista aproape nici o suprapunere.

Suntem cu totii in favoarea perseverentei, instruirii si disciplinei dar trebuie sa credem ca scolile ar putea, fara a defavoriza vreuna dintre cele doua perspective, sa predea atat ce doresc parintii, adica drumul de a obtine bunastarea interioara, cat si disciplina stiintifica.

Sunt insa capabile scolile romanesti sa predea copiilor modul cum sa atinga si sa mentina bunastarea interioara facand in acelasi timp ce le cere societatea dar si ce isi doresc ei insisi? Sunt ele pregatite sa ofere educatia care in occident este numita EDUCATIE POZITIVA?

Este recunoscut faptul ca o dispozitie pozitiva duca la o mai buna atentie, gandire creativa si pozitiva, gandire holistica si tendinta accentuata de a vedea ce merge bine. Dispozitiile negative cauzate de gandul la succesul scolar si obtinerea celor mai bune note, induc tedinta unei gandiri critice, analitice si auto-centrate, precum si la tendinta accentuata de a vedea ce nu merge bine si tendinta unei gandiri defensive si circulare, care invoca elemente deja cunoscute si este caracterizata de incapacitatea de a include elemente noi pentru a trage noi concluzii bazate pe evenimentele prezente. In aceasta stare indivizii au „un locus of control” exterior, imbinat cu o tendinta accentuata de a executa ordine.

Atat gandirea pozitiva cat si gadirea critica sunt importante in diferite situatii, insa educatia romaneasca mentine vechiul sistem ierarhizat, bazat pe impunerea si urmarea ordinelor si accentueaza importanta gandirii critice. Scoala romaeasca evalueaza copiii prin prisma punctajelor, si exclude procesul descoperirii, evaluarii si accentuarii minunatelor calitati si inzestrari individuale ale elevilor si studentilor.

Cu sigurata putem gasi cai de a da copiilor o educatie mult mai eficienta daca aceasta este insotita de energie, activitati placute si care sa le dezvolte gandirea creativa si astfel sa le cream mai multe sanse de a fi recunoscuti pentru versatilitate si flexibilitate si deci mai multe sanse de a avea succes.

Aceasta este ceea ce numim EDUCATIE POZITIVA.

Pentru educatie pozitiva exploreaza programele Brilliant Kids, Genius Teens

Pentru dezvoltare profesionala participă la seminarul online gratuit Fluent în 4 luni. Click aici.

1

 

Daca ai invatat ceva din acest articol, SHARE IT ON FACEBOOK or TWITTER

Reclame