Istoria mea de colaborari incepute si intrerupte prematur  sau mai tarziu cu profesori, traineri, colaboratori si prestatorii de servicii (in relatia cu care eu sunt factorul de decizie)  m-a facut sa dobadesc in timp o pozitie de observator, atat fata de propriile mele reactii cat si fata de ceilalti. Ca rezultat, ma gandesc de doua ori inainte de a actiona, si las un pic de timp sa treaca pentru a-mi clarifica reactiile si emotiile.

Observand miscarile interioare, nesigurantele si framantarile celorlalti si mai ales actiunile lor bazate aproape in exclusivitate pe senzatii si sentimente – departe de realitatea obiectiva de cele mai multe ori sau – caz fericit – neluand in calcul decat un element al problemei pe care ei il considera relevant si definitoriu pentru ansamblul situatiei in care se afla – am ajuns la cateva concluzii care merg impreuna si pe care pe masura ce le-am revalidat in foarte multe situatii, mi-au trezit uimirea si, multumesc, o mai mare constiinta de sine. In acest context enumar mai jos 7 greseli de simtire reactie si atitudine pe care le-am observat in contextul relatiilor de afaceri, in timp:

Multi dintre oameni:

  1. sunt condusi de  indoieli despre ei insisi si despre ceilalti
  2. sunt dominati de lipsa de incredere pe care o arata fata de ceilalti
  3. sunt condusi de frici de diverse tipuri
  4. se simt incorsetati in propriile vieti tocmai datorita atitudinilor de mai sus
  5. nu au rabdare – actioneaza nebazat pe realitate ci bazat pe impulsuri si judecati de moment
  6. mult prea multi oameni sapa mai multe fantani pana mor epuizati si insetati in loc sa sape una singura pana cand dau de apa
  7. si …….  foarte des intalnit de mine – nu isi citesc mailurile importante de doua ori si raspund fara judecata, la primul impuls care este de cele mai multe ori dezastruos pentru ei in special

Ca rezultat, sunt incapabili sa progreseze cu adevarat in viata, intotdeauna ezita sa faca schimbari personale care le pot imbunatati circumstantele si MAI ALES – rateaza in mod INCREDIBIL oportunitati masive de a se conecta cu ceilalti, de a evolua si a creste.

 

Reclame