După cum prea bine știți, începutul anului școlar 2017-2018 a adus cu sine nu doar manualul de sport și interzicerea Gazetei Matematice in școli, culegerile, caietul elevului, caietul de teme, caietul de vacanță (fiind materiale auxiliare) ci și mult discutatul Compendiu pentru clasa a V-a, pe care îl puteți descărca gratuit de pe site-ul Ministerului Educației.

O să analizez în câteva cuvinte conținutul compendiului dar înainte de aceasta voi face comentarii asupra contextului.

Aceste modificări au venit odată cu re-apariția în peisajul politic a lui Liviu Pop (pe 29 iunie 2017). (vezi la finalul articolului o scurtă descriere a acestui personaj inocent)

Au apărut articole în presă care condamnă aceste măsuri și menționează faptul că părinții critică acest compendiu și îl consideră un afront adus educației în România însă eu consider că „faptele”  Ministerului Educației nu sunt doar un afront ci au dimensiuni cu adevărat catastrofice. Mai mult decât atât, întrebat cum vor decurge lucrurile in cazul in care după opt săptămâni nu vor fi gata manualele de clasa a V-a, Liviu Pop a spus ca ar putea să se tiparească un alt compendiu!!!

Cu toate că nu avem nici un nume de profesor care să se fi plâns de materialele auxiliare, cu toate că nu există nici un survey care să ilustreze vreun protest în acestă direcție, Liviu Pop fabrică fără nici un scrupul un scenariu în care presupune de la sine putere că viața profesorilor este foarte grea dacă folosesc materiale auxiliare. Liviu Pop ar trebui să urmărească un film de desene animate făcut de noi care sa il edifice in privinta materialelor auxiliare. . El spune că acestea  „îngreuneaza si viata profesorului, si ghiozdanul elevului” . Iată aici părerea unei educatoare. Protestează ea împotriva materialelor auxiliare? În luna august, după ce toate aceste materiale fuseseră deja comandate și tipărite, Liviu Pop declară cu o inocență desăvârșită că spune stop acestui „joc neregulamentar”. Pe această frază își bazează Liviu Pop genocidul educației.

Faptul că Liviu Pop nu este decât un un acolit agramat, un șarlatan incompetent care știe mai puțină gramatică decât un elev de gimnaziu este evident pentru toți. Însă toată lumea îi pune în spate toate acestea unui biet om în loc să vadă ce este de văzut: comanda politică din spatele acestor evenimente. Să reținem faptul că acest compendiu NU A FOST IDEEA LUI și nu a fost făcut de el – ci a avut o echipă care l-a făcut – echipă practic invizibilă, deoarece numele autorilor/mutilatorilor nu apare niciunde în compendiu.

Pe site-ul Institutului de Știinte ale Educației se spune: „Acest material a fost elaborat de grupuri de lucru cu experiență în dezvoltarea de curriculum, sub coordonarea metodologică a Institutului de Științe ale Educației și cu validarea unui grup de referenți științifici.” Care sunt ăia? Aș vrea foarte mult să știu. Probabil „pretenii” celor doi Liviu.

Revin.

Cum spune Ministrul Educației Liviu Pop, acest “compentiu(dânsul ne cere să îl scuzăm deoarece, vorbește ardelenește) a fost elaborat într-o lună (adică pe genunchi) și cuprinde materiile: Limba română, Limba modernă 1 şi Limba modernă 2 (engleză, franceză şi germană), Educaţie socială, istorie, geografie, Educaţie plastică, Educaţie muzicală, Educaţie tehnologică, TIC sau consiliere.

Dar întâi haide să ne oprim asupra structurii „compentiului” cum zice dl Liviu Pop.

Ni se dezvăluie o structură „logică”: 10-18-34 pagini:

  • Engleza – 18 pagini
  • Franceza – 18 pagini
  • Germana – 18 pagini
  • Matematica – 34 pagini
  • Biologie – 10 pagini
  • Istorie – 18 pagini (pagina 191-209)
  • Religie ortodoxa – 10 pagini
  • Geografie – 10 pagini
  • Religie penticostala!! – 10 pagini
  • Arta – 10 pagini
  • Tehnologie – 10 pagini
  • Informatica si TIC – 10 pagini
  • Consiliere – 7 pagini

Un lucru mi-a atras atenția la o primă vedere. 10 PAGINI DESPRE RELIGIA PENTICOSTALĂ. WTF? De ce penticostală?? De ce religia penticostală???

Dacă ne uităm pe Wikipedia, 86,45% din populația țării este ortodoxă, 4,62% din populație este romano-catolică, 3,19% din populație se declară reformată (maghiari) iar 1,92% se declară penticostali. 1,92%

Primul argument care îmi vine în minte este faptul că probabil, unul /mai mulți dintre autori, este/sunt penticostal/i. Al doilea, este că cine a făcut acest manual dorește să includă insidios în mintea elevilor faptul că religia penticostală e o religie națională, care ne definește ca popor și care stă cot la cot cu ortodoxismul!! No problem – par a spune autorii – cele două sunt vechi prietene, unde vedeți voi diferențele??

OK. Sa vedem ce ne mai aduce manualul. Următorul capitol la care am sărit, este ISTORIA. 18 pagini.

Istoria, pare a fi o materie ca oricare alta. Dacă așa considerați, mai gândiți-vă puțin. Nu este o materie ca oricare alta. matematica nu te definește ca popor, chimia nu te definește ca individ, biologia nu vorbește despre descendența spirituală. Istoria nu este doar o materie. Istoria este în strânsă legătură cu dezvoltarea identității copiilor.

Hai să vedem ce avem pe prima pagină de istorie din acest compendiu.

Deschidem la pagina 191. Pardon, la 193 (pagina 1 are desene ale unui copil cu coif amuzant pe cap si o silueta de egiptean, a doua este o filă albă – ne rămân 16 pagini de istorie)

Pe pagina 1 ți se urează bun venit din vacanță. Raman 15 pagini de istorie. Ajungem la pagina 2, punctul 2. Pentru că punctul 1 și 3 sunt ca o flegmă-sigiliu aplicată sus-jos punctului 2.

Punctul 2. Cerința: Descoperă în relatarea lui Herodot calități și defecte ale geților (!!!) din perspectiva lumii contemporane. (ce cerință este aceasta??? am căzut de pe lună și m-am trezit într-un iad al reducționismului?)

Asta nu este nimic. Hai să vedem ce citat din Herodot ne oferă compendiul: „Inainte de a ajunge la Istru, [Darius] îi supune întâi pe geții care se cred nemuritori (sublinierea Ministerului), căci tracii (…) i s-au închinat lui Darius fără nici un fel de împotrivire. Geții însă, care luaseră hotărârea nesăbuită [de a-l înfrunta] pe Darius au fost robiți pe dată, măcat că ei sunt cei mai viteji și mai drepți dintre traci. Dar unirea lor e cu neputință și nu e chip să se înfăptuiască, de aceea ei sunt slabi (…). La ei, la traci, trândăvia este un lucru foarte ales, în vreme ce munca câmpului este îndeletnicirea cea mai umilitoare (aici țin să menționez că marele Herodot bate câmpii, una dintre îndeletnicirile de bază ale tracilor fiind agricultura); a trăi de pe urma jafului este pentru ei cel mai frumos fel de viață.” (Herodot, Istorii, IV, 94)

Și iată cum strămoșii noștri puși sub lupa Compendiului lui Liviu Pop au devenit: nebuni (se cred nemuritori – îngroșat ironic) fără vlagă (s-au închinat lui Darius fără nici un fel de împotrivire.) slabi, trândavi și jefuitori. Iar copii trebuie să scrie această listă în caiete!

Vedeți pe undeva o hartă cu vastul areal al Traciei? Se vede undeva că geții și dacii sunt același popor? (Aceste denumiri le-au fost date de greci – care îi numeau geți și de romani care îi numeau daci sau dai- adică geto-dacii)  Vreți puțină istorie? Citiți aici o scurtă filă, care ar fi putut fi cuprinsă lejer în pagina 193 a compendiului.

Sau poate că „grupul de referenți științifici” convocat de Ministerul Educației ar fi putut include mai bine pasajul unde Herodot spune: „Neamul tracic este, după acela al indienilor, cel mai mare dintre toate. Dacă ar avea un singur domnitor și ar fi uniți între dânșii, ar fi de neînvins și, după cum cred eu, cu mult mai puternici decât toate popoarele… Obiceiuri au aceleași toți (…)”.

Ok.

Dăm scroll la pagina 195. Aici vedem o hartă care nu are nici o notație a provenienței, care prezintă în mod destul de bizar Regatul Ungariei cu galben cu hotar nedefinit spre partea ungariei (washout), DAR CU LIMITE CLAR DEFINITE IN INTERIORUL TARII NOASTRE – PESTE TRANSILVANIA ȘI TERITORIUL BANATULUI!! Această mică hartă fără notații ar trebui scrisă în istoria Ministerului Educației, deoarece pare a fi pusă acolo de Hunor Kelemen

Atunci când, ca adolescent, în școală ți se arată că tu faci parte dintr-un popor ai cărui strămoșii au fost niște hoți leneși, nu o civilizație cu o cultură măreață și teritorii extinse – nu poți avea sentimente profunde față de țara ta și cultura neamului tău. Nu mai ai rădăcini. Pleci cu ușurință în alte țări și nu lupți dacă ungurii vin peste tine cu aspirațiile lor teritoriale pentru că le dai dreptate să-ți invadeze țara, ai văzut realitatea în compendiul lui Liviu Pop.

Dar pentru că nu există o istorie oficială a Ministerului Educației și a „referenților științifici” care au făcut acest compendiu, propun tuturor părinților să rupă fila 195 din acest compendiu.

Să vedem ce surprize ne aduce pagina 196.

Ei bine, vedem în titlu că scrie istorie, însă pagina este pe jumătate cu religie. În cartea de istorie apare religie. Nu că ar fi o problemă, doar că numai o mână de penticostal ar fi putut face o asemenea amestecare, în nici un caz un istoric.

Să analizăm pagina 197. Este o pagină inocentă până când observăm că expertul care a scris-o a scris despre cultura Cucuteni, și probabil din lipsă de evenimente istorice pe teritoriul nostru, a introdus și o poză despre Stonehenge. Si nu trimite copiii spre Wikipedia pentru informare sau spre un site de istorie, ci SPRE UN BLOG DE TURISM al dnei Loredana Patrutiu-Baltes, o fată foarte sexy, probabil prietenă sau neam cu vreunul dintre echipa de referenți științifici ai ministerului.

Și cam asta este istoria strămoșilor noștri care se prezintă copiilor în compendiu. Este adevărat? Da, este adevărat.

Celelate pagini de istorie prezinta o serie de alte evaluari reducționiste ale altor civilizații și popoare încheind în mod apoteotic cu cele 10 porunci.

IATĂ CUM, UN GRUP NECUNOSCUT DE „EXPERȚI” DIN MINISTERUL EDUCAȚIEI NE FURĂ ISTORIA, fură identitatea națională din conștiința copiilor noștri.

Nu credeați că un Minister poate distruge identitatea națională în maxim 2 generații printr-un război fără luptă? Ei bine, vedem că din interior, se poate.  Și încă cu ce instrumente simple!

În ce privește manualul de sport, nu sunt prea multe de spus, deoarece situația vorbește de la sine. manualele au costat mai mult decât compendiul lui Pop, iar de acum înainte copiii nu vor mai face sport, ci vor învăța despre cum se face sportul.

Concluziile au fost trase.

Și ca să revin la promisiunea din introducere, o să prezint cin este Liviu Pop.

Foarte pe scurt, Liviu Pop este personajul care a venit în sprijinul lui Victor Ponta când acesta a fost acuzat de plagiat și care (fiind pe pozitia de Ministru interimar al Educației), a încercat să anuleze decizia comisiei care a analizat teza de doctorat a lui Ponta, invocând lipsa cvorum-ului. Mai mult decât atât, Liviu Pop a încercat, cu o zi înainte de evaluare, să reorganizeze comitetul de decizie însă ordinul său a intrat în vigoare, datorită unor motive tehnice, chiar în timpul sesiunii de evaluare a tezei.   (sursa Wikipedia)

Ulterior, un alt comitet subordonat Ministerului Educatiei a găsit că Ponta nu a comis nici un plagiat (ar fi interesant de aflat numele celor din acest comitet). In iulie 2017 CNATDCU (Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare) a reconfirmat verdictul de plagiat.

Acesta este Liviu Pop. Un sprijin de nădejde pentru Ponta și PSD.

Reclame